B.A.P new MV ♥


 B.A.P look so adorable in this MV especially JONGUP and YONGGUK ♥ :*

Kisah Lucu & Teladan

Hi , nurul nak cerita dekat ampa tentang kisah2 lucu tapi boleh menjadi teladan .(cerita dia copypaste je dari blog lain ) Hehehe
BANYAK SANGAT

Tiga orang perompak berjaya merompak sebuah bank di ibu kota.. Apabila sampai di tempat persembunyian... mereka bercadang hendak membahagi-bahagikan wang yang telah dicuri tadi..

"Mari kita bahagikan wang ini secepat mungkin dan terus lari keluar negara..!" kata bos

Tiba2 mereka jadi pening kerana terlalu banyak wang yang ada diatas meja itu dan tidak larat hendak mengira kesemua sekali... 

Tiba-tiba salah seorang dari mereka berkata.."Apa susah2.. malam ni kita tidur aje.. esok pagi kita tengok dalam akhbar.. berapa jumlah wang ini"

MENIRU

Suatu hari, ayah Azam telah dipanggil oleh pengetua sekolah berkenaan kes Azam yang dituduh telah meniru sewaktu peperiksaan. Azam dikatakan sering meniru jawapan rakannya, Azim.

Ayah Azam:Ahh! saya tak percaya anak saya meniru. Apa buktinya cikgu menuduh begitu?

Pengetua:Buktinya, cuba lihat salah satu soalan ini.

Soalan:Namakan salah seorang sasterawan negara?

Jawapan Azim:A.SAMAD SAID

Jawapan Azam:A.SAMAD SAID

Ayah Azam: Laa... jawapan yang sama begitu,sudah tentu boleh berlaku kerana bukan seorang dua murid yang terbabit dalam ujian ini.Sudah tentu ada yang memberi jawapan yang sama.

Pengetua: Baik,cuba encik lihat pula soalan kedua ni. Soalan i mana A.Samad Said dilahirkan! ?

Jawapan Azim:SINGAPURA

Jawapan Azam:SINGAPURA

Ayah Azam:Seperti yang saya katakan tadi,jawapan yang sama antara murid sudah tentu satu kebetulan.Ntah-ntah si Azim yang meniru jawapan anak saya.

Pengetua:Kalau begitu,jawapan yang mereka beri pada soalan ni memang sudah membuktikan bahawa Azam telah meniru Azim.

Soalan:Namakan salah satu novel agung karya A.Samad Said?

Jawapan Azim:MAAF,SAYA TIDAK TAHU.

Jawapan Azam:KALAU KAU TAK TAHU,AKU LAGI TAK TAHU!!!!

3 B

Seorang pemuda datang berjumpa seorang Ustaz untuk meminta nasihat..

Pemuda : "Ustaz.. kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya? Sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih... "

Ustaz : "Perempuan yang macammana menjadi idaman kamu?" Pemuda : "Saya mahukan seorang gadis yang putih, cantik, tinggi, pintar, penyayang dan menyintai saya sepenuh hati... "

Ustaz : "Ohhh ... kalau begitu kamu harus melaksanakan petua '3B. 'B' yang pertama adalah 'BERUSAHA'... apakah kamu sudah banyak berusaha?" Pemuda : "Susah terlalu banyak Ustaz... sudah merata tempat saya pergi untuk mendapat seorang gadis.."

Ustaz : "Kalau begitu kamu kena laksanakan 'B' yang kedua, iaitu 'BERDOA' dan juga 'BERPUASA'

Pemuda : "Sudah setiap kali saya berdoa selepas selesai sembahyang... saya juga akan berpuasa setiap hari isnin dan Khamis ... ."

Ustaz : "Nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan "B" yg ketiga."

Pemuda : "Apa itu Ustaz! ?"

Ustaz : "BERCERMIN!"

My Friends

Assalamualaikum kawan2 .
Hari ni nurul nak cerita pasal kawan2 nurul . Entah kenapa tahun ni nurul rasa , nurul terlalu berubah sehingga kan kawan2 nurul yg selalu tolong nurul semasa nurul dalam susah pun nurul macam layan tak layan dah sekarang , hmm . Kenapa dengan Nurul ? Mana Nurul yang dulu :(
Nurul berubah mungkin sebab kelas lain2 dan susah nak jumpa mungkin ? Entah laa kawan2 nurul semua cakap nurul berubah . Tapi walau apa pun yg terjadi , nurul takkan pernah lupa 2 budak yang nurul paling sayang ni NURUL HUSNINA & NUR NADIAH HANIM . Depa 2 orang ni lahh yg tolong nurul masa nurul dalam kesusahan . Tengok macam tahun lepas , kan nurul ada cerita pasal nurul bergaduh dengan DAYAH , yang pasal perselisihan faham sikit jaa , jadi masalah besar sebab ada beberapa dalang dalam hal tuh .hmm
Dalam perselisihan faham tuh lah , 2 orang SUPERWOMEN yg datang membantu nurul iaitu , lihat gambar bawah :


BEST FRIENDS FORNOW :*
Okay laa kawan2 mata nurul dah kuyup dah ni , hehe .
Dan sebelum nurul nak pegi tido , nurul nak ingat kan untuk nurul and kawan2 , kalau dah dapat kawan yg terbaik buat kita jangan lahh abaikan mereka , nanti bila kita susah balik , kita akan cari depa balik , lepas tuh mula laa gaduh , hg kawan makan kawan laa , kawan tikam kawan laa , hmm :')



Cuti Sekolah .

Hi , Assalamualaikum kawan2 ;D
Kawan2 Sihat ? Nurul alhamdulilah sihat .Cuti sekolah sudah pun tiba dan diiringi oleh homework yang berlambak2 , haihh -_-
Tapi yang paling aku tak boleh lupa time hari terakhir sekolah , iaitu hari jumaat . Ehem2 ,Once open a time, blablablablabla . Hahhah , okay2 Nurul cerita elok2 tak main2 dah . Macam ni time balik tuh Nurul dengan kawan Nurul (Dayah) otw nak lintas jalan , entah macam mana anjing kedai cina tuh dok belakang kami elok jaa , siap landing lagi . Anjing kalau kita tak kacau dia , dia takkan kejar punya . Tp Dayah ni sapa tak tau kalau nampak anjing kaa , kucing kaa kalau boleh menjerit sampai satu kampung boleh dengar , HAHAHAHA . Bila Dayah jerit jaa anjing tuh terus bangun laa . Anjing kalau kita lari , dia ingat pencuri dia kejar laa . Apa lagi Dayah kan tak boleh tengok anjing dok dekat gan dia , dia lari laa . Tapi nasib baik laa tuan punya anjing tuh keluar panggil anjing dia balik , kalau tak masuk HOSPITAL laa kami jawab nyaa xD .
Gaya kami time kena kejar dengan anjing , Hahahah XD
Okay laa kawan2 , Nurul nak keluar gan family  , nanti kalau ada masa nurul post okay , Bye :)


Assalamualaikum , Heyy peep :)

Hari ni nurul nak cerita pasal GROUP B.A.P . Group band KPOP ni . Siapa tak minat KPOP
boleh laa p tengok entri nurul yang lain , yang tak daa pasal KPOP okay :D
Band B.A.P ni ditubuhkan tahun lepas tak silap laa *peminatsajatapitaktau :p
Ni nurul ada ambil post dekat kawan nurul tentang B.A.P ni :



Birth Name: Bang Yong Guk
Stage Name: Yongguk
Bunny: Red (SHISHIMATO)
Nickname: Inversion Rapper
Position: Leader, Main Rapper
Birth Date: March 31, 1990
Blood Type: O
Height: 182 cm
Weight: 60 kg
Education: KyungHee Cyber University
Hobbies: Baseball, basketball, playing by himself
Special Talents: Writing songs and lyrics, composing
Personality: Tough, brusque
Fun Facts:
- His respected musician is 1TYM’s Teddy.
- His ideal type of woman is a virtuous woman.
- Yongguk is apparently awkward when he’s alone together with Daehyun.
- He shares the same top bunk beds with Jongup and Himchan.
- His favorite movie is Constantine.
- Each of them has their respective chores, and Yongguk manages what goes on in the dorm.
- He is the closest to Himchan.
- Although he is brusque, but he is very softhearted and cries often.
- If B.A.P were a family, he’d be the dad.
- He didn’t know how to talk until he was 5 years old.
- He is a member of the underground hip hop crew, “Soul Connection” with stage name “Jepp Blackman”.
- He was featured in Secret’s MV: “Shy Boy” & “Starlight Moonlight”.
- He was released his solo single titled “I Remember” with B2ST’s Yoseob & “Going Crazy” with Secret’s Song Ji Eun.
Twitter: http://twitter.com/BAP_Bangyongguk




Birth Name: Kim Him Chan
Stage Name: Himchan
Bunny: Pink (TATSMATO)
Nickname: Instrument Ulzzang
Position: Sub-Vocalist, Rapper, Face of The Group
Birth Date: April 19, 1990
Blood Type: O
Height: 180 cm
Weight: 69 kg
Personality: Gentle, against war, peacemaker. Cheerful and a bit hyperactive.
Education: National School for Traditional Music
Fun Facts:
- His ideal type of woman is a kind woman.
- He shares the same top bunk beds with Jongup and Yongguk.
- He is the closest to Yongguk.
- Each of them has their respective chores, and Himchan throws out the garbage.
- Himchan’s sister is very interested in B.A.P and she even designed the members’ signatures.
- He is an MC for MTV‘s “The Show”.
- He was featured in Jung Seulki’s MV: “Back in Plack Again”, Secret’s MV: “Shy Boy” & “Starlight Moonlight”, Song Ji Eun‘s MV: “Going Crazy” and Bang & Zelo‘s MV: “Never Give Up”.
- If B.A.P were a family, he’d be the mom.
Twitter: http://twitter.com/Himchanchan

Birth Name: Jung Dae Hyun
Stage Name: Daehyun
Bunny: White (KEKEMATO)
Nickname: Busan’s Won Bin
Position: Main Vocalist
Birth Date: June 28, 1993
Blood Type: A
Height: 177 cm
Weight: 63 kg
Hometown: Busan
Personality: Shy, Tough
Education: Nataraja Academy, Busan
Fun Facts:
- His respected singer is 4Men’s Shin Yongjae.
- His ideal type of woman is someone like Shin Saimdang.
- He is the closest to Youngjae.
- He shares the same bottom bunk beds with Zelo and Youngjae.
- Daehyun is apparently awkward when he’s alone together with Yongguk.
- He’s also known as B.A.P.’s Hidden Card.
- Each of them has their respective chores, and Daehyun cleans the restroom.
- He speaks with a very heavy Busan dialect.
- If B.A.P were a family, he’d be the oldest son.
Twitter: http://twitter.com/BAP_Daehyun

Birth Name: Yoo Young Jae
Stage Name: Youngjae
Bunny: Yellow (JOKOMATO)
Nickname: Brain
Position: Lead Vocalist
Birth Date: January 24, 1994
Blood Type: AB
Height: 178 cm
Weight: 65 kg
Personality: Calm but a person who has lots of ups and downs
Education: Politic Industry High School
Fun Facts:
- His respected musician is Musiq Soulchild.
- His ideal type of woman is someone who likes him a lot.
- He shares the same bottom bunk beds with Daehyun and Zelo.
- He is the closest to Daehyun.
- Each of them has their respective chores, and Youngjae keeps everything organized.
- He loves electronic gadgets a lot.
- He also like finding things and explaining them to the members.
- He doesn’t want his future girlfriend to wear revealing clothing.
- If B.A.P were a family, he’d be the mom (he says that Himchan may say he is, but in reality Youngjae is).
Twitter: http://twitter.com/BAP_Youngjae

Birth Name: Moon Jong Up
Stage Name: Jongup
Bunny: Green (DADAMATO)
Nickname: Dance Shindong
Birth Date: February 6, 1995
Blood Type: B
Height: 176 cm
Weight: 66 kg
Position: Sub-Vocalist & Main Dancer
Personality: Shy
Education: Hanlim Arts High School
Fun Facts:
- He has no specific type for his ideal woman, but would like her to be older than him.
- His respected musician is Chris Brown.
- He shares the same bottom bunk beds with Yongguk and Himchan.
- He is the closest to Zelo.
- Each of them has their respective chores, and Jongup does the dishes.
- Also known as the awkward in the group.
- If B.A.P were a family, he’d be the second oldest son.
- He was featured in Secret’s MV: “Shy Boy” & “Starlight Moonlight”, and Bang & Zelo’s MV: “Never Give Up”.
Twitter: http://twitter.com/BAP_Jongup

Birth Name: Choi Jun Hong
Stage Name: Zelo
Bunny: Blue (TOTOMATO)
Nickname: 15-Year Old Genius
Position: Maknae, Lead Rapper, Lead Dancer
Birth Date: October 15, 1996
Blood Type: A
Height: 184 cm
Weight: 63 kg
Specialty: Rap, dance, beatbox
Personality: Introspective
Education: Sungdae Middle School
Fun Facts:
- His ideal type of woman is a person who’s good at English & have pretty smile.
- His respected musicians are Kanye West and Will.i.am.
- His favorite movie is 2012.
- He shares the same bottom bunk beds with Daehyun and Youngjae.
- He is the closest to Jongup.
- Each of them has their respective chores, and Zelo does the laundry.
- Since Zelo is the maknae, he has to wash last and as a result he gets tired of waiting and falls asleep again.
- He is fond in hip hop, and practice 20 hours a day and he still feel like it was’nt enough.
- Also known as the “Fighter Robot” of B.A.P.
- His stage name comes from the Greek god “Zelos”, which is the god of rivalry.  He was named that because of how hard he worked amongst all his hyungs.
- If B.A.P were a family, he’d be the cute and pure maknae who gets the most love from his hyungs.
Twitter: http://twitter.com/zelo96


Okay laa peeps , setakat ni jaa nurul bagitau pasal B.A.P .
Bye , Assalamualaikum :D


Setia Hujung Nyawa

Assalamualaikum peeps . 
Hari ni nurul nak cerita pulak pasal cerita ni "SETIA HUJUNG NYAWA"
ramai sangat tergila2 kan cerita ni *termasukakulaa
hehe . Cerita ni sweet sangat , macam candy , hahahah . Watak utama dia
Amar Ashraf (Zain Hakimi), Nelydia Senrose (Ersalina), Zila Bakarin (Datin Adibah), Raja Ema (Puan Haliza), Talha Harith (Hadi), Sura Sojangi (Sofea) dan Hairul Azreen (Iqram). 
.

Cerita ni sesuai untuk sape yang baru nak kahwin or dh kahwin , haha .
Best gilaa kot cerita "SETIA HUJUNG NYAWA" ni . Aku harap future husband nanti macam zain perangai dia , kan best  , apa yang aku merepek ni , haha .-_-

Okay laa , nurul nak beradu dah , lagi pun esok sekolah , okay bye :)

Wanita Pertama Masuk Syurga


Assalamualaikum peeps :)
Hari ni nurul tak da post yg nak dipost kan , so nurul copy paste jelaa dari blog orang , 
tak salah kan nurul copy :) . Nurul nak ceitakan kisah (WANITA PERTAMA MASUK SYUGA) :D
Suatu hari puteri Nabi SAW. Fatimah Az Zahra ra. bertanya kepada Rasulullah SAW. Siapakah wanita pertama yang memasuki syurga setelah para “Ummahatul mukminin” setelah para isteri – isteri Nabi SAW…. Rasulullah bersabda: Dialah MUTIAH.
Siti Fatimah adalah anak Rasulullah yang mempunyai budi pekerti yang baik dan beliau amat taat kepada ajaran Islam, dan sifat-sifatnya sama seperti bapanya yakni Nabi Muhammad S.A.W. Pada suatu hari ketika Rasullah sedang bercerita tentang kenikmatan syurga kepada Siti Fatimah, maka baginda pun bersabda, “Aduhai anakandaku, ada seorang wanita dari kalangan orang kebanyakan (orang biasa) yang pertama akan masuk syurga lebih dahulu daripadamu”.
Mendengar sahaja kata-kata ayahandanya itu, maka berubahlah air mukanya lantas ia menangis dan berkata, “Siapakah perempuan itu wahai ayahanda? Macam mana halnya dan bagaimana pula amalannya sehingga dia dapat lebih dahulu masuk ke dalam syurga daripada anakanda? Ayahanda, khabarkanlah di mana dia sekarang”
Lalu Rasulullah S.A.W bersabda, “Dia adalah seorang wanita yang miskin, tinggal di Jabal Uhud, kira-kira 3 batu dari Madinah”. Tanpa membuang masa, Siti Fatimah pun keluar pergi mencari perempuan yang dikatakan masuk syurga terlebih dahulu daripadanya. Setelah dia sampai ke rumah perempuan itu, lalu dia mengetuk pintu sambil memberi salam.
Perempuan yang Rasulullah maksudkan itu membuka pintu dan bertanyakan hajat Siti Fatimah datang ke rumahnya tanpa menjemputnya masuk ke dalam rumah. Siti Fatimah berkata, “Saya datang ke mari kerana hendak berjumpa dan berkenalan dengan awak”. Perempuan itu menjawab, “Terima kasih cik, tetapi saya tidak dapat membenarkan cik masuk kerana suami saya tidak ada di rumah. Nanti saya minta izin apabila dia balik nanti. Silalah datang pada esok hari”.
Dengan perasaan sedih dan dukacita Siti Fatimah pulang kerana tidak dapat masuk dan bercakap panjang dengan perempuan tersebut. Esoknya dia kembali lagi ke rumah perempuan itu dengan membawa anaknya yang bernama Hasan. Apabila tiba di pintu rumah perempuan tersebut dan hendak dipersilakan masuk, tiba-tiba perempuan itu melihat ada budak bersama-sama Siti Fatimah, lalu dia berkata, “Ini siapa?”. Anakanda Rasulullah menjawab, “Ini anak saya, Hasan”. Perempuan itu lantas berkata, “Saya dukacita kerana saya belum meminta izin untuk anak ini masuk daripada suami saya”.
Siti Fatimah jadi serba salah lalu dia pun balik kembali ke rumahnya. Esoknya Siti Fatimah datang lagi ke rumah perempuan itu tapi kali ini dia membawa kedua-dua anaknya iaitu Hasan dan Husin. Perempuan ahli syurga itu terkejut melihat ada seorang budak lagi yang belum diminta izin dari suaminya untuk masuk ke dalam rumah. Siti Fatimah tersipu malu lalu dia balik dengan perasaan hampa.
Dalam perjalanan pulang, hatinya berkata-kata, “Perempuan ini sangat takut kepada suaminya, sehingga perkara yang begini pun dia tak berani melakukannya. Pada hal jika dia membenarkan aku masuk, takkan suaminya marah? Tak usahlah pandang aku ini siapa dan dua budak ni cucu siapa, pandanglah kepada tetamu dan orang jauh sudahlah” bisik hatinya sambil menangis teresak-esak.
Sebaik sahaja suami kepada perempuan itu pulang, perempuan itu memberitahu perihal budak yang seorang lagi yang dibawa oleh Siti Fatimah. Suaminya yang terkejut dan hairan pun berkata, “Kenapa awak tahan sampai begitu sekali? Bukankah Siti Fatimah itu puteri Rasulullah S.A.W dan dua orang anaknya itu cucu baginda. Lebih daripada itu pun awak patut benarkan kerana keselamatan kita berdua kelak bergantung pada keredhaan Rasulullah s.a.w. Jangan awak buat seperti itu lagi, jika dia membawa sesiapa pun, terimalah mereka dengan baik dan hormatilah mereka semua”.
Isterinya menyahut, “Baiklah, tetapi maafkanlah kesalahan saya kerana saya mengerti bahawa keselamatan diri saya ini bergantung pada keredhaan awak, suami saya. Oleh itu saya tak berani membuat perkara yang akan membawa kemarahan atau menyakiti hati awak”. “Terima Kasih” sahut suaminya.
Pada hari seterusnya, Siti Fatimah datang lagi dengan membawa dua orang puteranya. Setelah diterima masuk dan dijamu dengan buah kurma dan air, mereka pun memulakan perbualan. Dalam pada itu, perempuan itu berjalan ke arah muka pintu rumahnya sambil memandang ke arah jalan seolah-olah sedang menantikan kedatangan seseorang dengan tidak berapa memperdulikan Siti Fatimah. Sambil itu Siti Fatimah melihat di tangan perempuan itu terdapat sebatang tongkat dan sebuah bekas berisi air manakala tangan yang sebelah lagi mengangkat hujung kain sehingga menampakkan betis dan pehanya dan mukanya penuh dengan senyuman yang manis.
Melihat keadaan sebegitu rupa dengan perasaan resah kerana tidak diperdulikan lalu Siti Fatimah bertanya, “Mengapa jadi begini?” Perempuan itu menyahut, “Cik, harap maafkan saya kerana saya sedang menantikan kepulangan suami saya”. “Buat apa dengan bekas air itu?” tanya Siti Fatimah. Jawab perempuan itu, “Kiranya suami saya dahaga pada ketika dia balik, saya akan segera menghulurkan air ini kepadanya supaya tidak terlambat. Jika terlambat nanti dia akan marah”.
Kemudian Siti Fatimah bertanya lagi, “Buat apa pula dengan tongkat itu?” Perempuan itu menjawab, “Jika suami saya marah, mudahlah dia memukul saya dengan tongkat ini”. Siti Fatimah bertanya lagi, “Kenapa pula awak selak kain awak sehingga menampakkan aurat, bukankah itu haram?” Maka perempuan itu berkata, “Jika dia berkehendakkan saya, lalu dia pandang saya begini tentulah menambahkan syahwat dan nafsunya yang memudahkan kepada maksudnya”.
Selesai sahaja perempuan itu menjawab segala pertanyaannya, Siti Fatimah termenung dan hairan lalu dia berkata, “Jika begini kelakuan dan perangainya terhadap suaminya, tidak dapatlah aku mengikutnya. Patutlah dia masuk ke syurga dahulu daripada aku serta wanita-wanita lain. Ternyata benarlah bahawa keselamatan seorang perempuan yang bersuami itu bergantung kepada ketaatan dan keredhaan suami terhadapnya”.
Sambil teresak-esak menangis dan menitis air matanya, Siti Fatimah meminta izin untuk pulang dan dia segera mengadap ayahandanya Rasulullah s.a.w lalu berkata, “Anakanda berasa sangat sedih dan lemah segala sendi kerana tidak dapat meniru dan melakukan sebagaimana perangai dan amalan perempuan yang ayahanda maksudkan itu”.
Sebaik sahaja Rasulullah s.a.w mendengar rintihan puterinya lalu baginda bersabda sambil tersenyum, “Anakanda, janganlah susah hati, perempuan yang anakanda jumpa itu ialah perempuan yang akan memimpin dan memegang tali ras kendali tunggangan anakanda tatkala masuk ke syurga. Jadi dialah yang masuk terlebih dahulu”. Setelah mendengar penjelasan itu, barulah Siti Fatimah tersenyum ketawa.
Dari kisah yang diceritakan di atas, dapat kita lihat bahawa ketaatan seorang isteri kepada suaminya adalah sangat penting dalam institusi rumah tangga. Oleh itu kepada semua wanita yang bergelar isteri, sahutlah seruan cerita ini, taatlah serta berbuat baiklah kepada suami masing-masing, nescaya akan diredhai oleh suami anda. Fikirkanlah sejenak, di mana kedudukan anda sekarang di sisi Allah kerana keredhaan Allah adalah keredhaan suami anda.
Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke neraka. Selangkah seorang isteri keluar rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga suaminya itu hampir ke neraka. 

Benarkah Bumi Akan Bergelap Pada 23, 24 dan 25 Disember 2012?


Pihak NASA menjangkakan akan berlaku fenomena bumi akan gelap selama 3 hari iaitu bermula pada 23, 24 dan 25 Disember 2012. Apakah ini satu bencana atau anugerah? Entah benar atau ke tidak hanyalah jangkaan manusia sahaja.
Benarkah Bumi Akan Bergelap Pada 23, 24 dan 25 Disember 2012?
Para Saintis NASA menjangkakan perubahan alam semesta dengan kegelapan penuh pada bumi selama 3 hari bermula pada 23 Disember 2012 bukanlah akan berakhirnya usia  dunia, tapi ini adalah “Penyejajaran Alam Semesta“, di mana matahari dan bumi akan berada pada satu garis lurus untuk pertama kalinya. Bumi akan bertukar tempat dari dimensi ke 3 ke dimensi 0, lalu bertukar lagi ke dimensi ke 4.
 
Semasa proses pertukaran ini, seluruh alam akan menghadapi perubahan besar, dan kita akan melihat dunia yang baru (Dark of the Earth). Dunia gelap tanpa sinar, tanpa cahaya matahari.
 
Semasa kejadian ini berlaku, bersedialah, ketenangan amatlah diperlukan, saling berhubung antara satu sama lain, berdoa, dan terus berdoa. Beristirehatlah di rumah selama 3 hari tu
 
Banyak perbahasan tentang apa yang akan terjadi 3 hari tersebut tapi ramai yang tidak percaya. Gini je lah!, kita tunggu dan lihat je lah nanti pada 23, 24 dan 24 Disember 2012 tu, ni hanyalah jangkaan atau ramalan manusia je, tak pasti. Tapi kalau benar-benar terjadi, sekurang-kurang kita dah tahu dan bersedia menghadapi dunia baru selama 3 hari tu nanti.
 
Hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya, wallahu ‘alam…Assalamualaikum…
 

Apa itu KEEP CALM ?

Assalamualaikum peeps :D
Tadi masa tngh cari gambar dkt google images , nurul ada trjumpa satu entri nie . nurul agak
hairan juga laa kan . napa laa ramai sngt letak pic yg trtulis KEEP CALM semua tuhh ?

pelik kann ? tp nk buat mcm mana mmng ada benda nie dimerata tempat . hari tuhh nurul ada pergi kedai buku nie . pastu nurul tngok dekat depan kulit buku tuhh daa tulis benda nie . hmm okay laa peeps , nurul nk kena out dh , sbb nak pergi kenduri . tataa ;)

Perang PMR Dah Tamat !

heyy, Assalamualaikum peeps :)

Hari nurul gembira yg tramat sangat . best gila kowd ari nie . exam PMR sudah pun tamat . yesss ! haha
hari mama nurul kta hg buat laa apa yg sblum nie mama control hg . haha. aku pun apa lg .blogging tak abes2 laa heee ; ) .Tdi time exam trakhir kan exam kh . pngawas peperiksaan tuhh siap tnya lg :

Pengawas:  Lepas abis exam nie ampa bt pea ?
Pelajar SMKDM: Apa lg ckg klau bukan mnghadap lappy 24 jam . haha
Pengawas: Hah ! mcm tuhh laa keja budak zaman skrang . 
Pelajar SMKDM: Semua pakat gelak . 

hmm . okay laa peeps . nurul nk out dlu yea . sbb nurul dea bnyk program yg nk di atur kan
hehe . bubye ;D